Drezno (27.03.2007 r.)

27 marca 2007 roku odbyła się niezapomniana, autokarowa wyprawa do Drezna. Wzięli w niej udział uczniowie klasy pierwszej "f" LO oraz trzeciej "b" i "c" Gimnazjum nr 2 pod opieką Urszuli Góralskiej, Irminy Brzozy i Doroty Sadowskiej. Już o godzinie szóstej rano wyruszyliśmy spod szkoły w nieodległą podróż do naszych sąsiadów zza zachodniej granicy. Zaraz po przyjeździe mogliśmy przespacerować się w okolicach Elby (Łaby), podziwiać gmach Semper Opery i dotrzeć na Plac Teatralny.
     Następnie zwiedzaliśmy Galerię Malarską Starych Mistrzów i dziedzińce oraz tarasy Zwingeru. Uczniom klasy licealnej szczególnie przypadły do gustu płótna Rafaela i Canaletta.
     Później, w Muzeum Historycznym, dane nam było napawać się widokiem pancerzy, broni palnej oraz białej, pochodzącej z różnych okresów dziejowych miedzy XV a XVII wiekiem. Ta część zwiedzanie spotkała się ze szczególnym entuzjazmem młodzieży. Udaliśmy się jeszcze do muzeum porcelany, a także pod pomnik Augusta Mocnego z ogromnych rozmiarów fryzem z miśnieńskiej porcelany. Ów fryz przedstawia wszystkich władców z dynastii Wettinów.
     Na koniec jeszcze zwiedziliśmy, odbudowany po wojnie w 2006 roku, kościół Frauenkirche i kilka pobliskich sklepów. We wspaniałych humorach dotarliśmy do Kamiennej Góry około 20:30, śpiewając przy akompaniamencie karaoke.

Poniżej kilka zdjęć z wycieczki.

zdjęcia:
tekst: Irmina Brzoza

Uwaga:
Poniższa galeria oparta jest o skrypt (JavaScript) - fotografie zwykle w formacie 720x540 otwierają się, po kliknięciu na miniaturze, w odrębnym oknie dopasowanym do rozmiaru zdjęcia.