Góry Izerskie (19-21.10.2007)

19.10.2007 r., piątek (20km)
   Wraz z 40 osobową grupą uczniów naszego gimnazjum oraz liceum i opiekunami Panią Martą Ruszkowicz - Malich, Katarzyną Filip - Murawską, Danutą Borko, Joanną Bauzą, Hieronimem Maderem oraz przewodnikiem udaliśmy się w Góry Izerskie. Autobusem dojechaliśmy do Jakuszyc, skąd ruszyliśmy pieszo w zimową trasę. Zimową, bowiem nie będąc do końca świadomi co nas czeka, przywitaliśmy pierwszy tegoroczny śnieg, i to w nie małych ilościach.
   Po drodze odwiedziliśmy schronisko "Orle", na terenie którego kiedyś znajdowała się huta szkła, i schronisko "Chatka Górzystów". Po długiej i męczącej marszrucie dotarliśmy wreszcie do celu. W schronisku "Na Izerskim Stogu" czekała już na nas obiadokolacja, po której ulokowaliśmy się w naszych pokojach.
20.10.2007 r., sobota (10km)
   Rano po śniadaniu zeszliśmy do Czerniawy Zdroju, gdzie skosztowaliśmy wody z pijalni wód w tamtejszym uzdrowisku. Następnie oglądaliśmy zawody psich zaprzęgów, które właśnie odbywały się w Czerniawie po czym zwiedziliśmy "Czarci Młyn" - autentyczny młyn, w którym do dziś wyrabia się mąkę i wypieka przepyszny chleb. Takim to pysznym chlebem posmarowanym smalcem swojskiej roboty poczęstował nas właściciel młyna, który był nam również przewodnikiem.
   Wieczorem, po obiadokolacji, była dyskoteka, podczas której odbył się konkurs "You Can Dance". Laureatką została Pamela Kot.
21.10.2007 r.,niedziela (12km)
   Następnego dnia z samego rana wszyscy byli już spakowani i tuż po śniadaniu w mroźny poranek udaliśmy się w kierunku Świeradowa Zdroju. Zwiedziliśmy Dom Zdrojowy, który posiada najdłuższą na Dolnym Śląsku wykonaną z drewna modrzewiowego Halę Spacerową (80m) i źródła wód mineralnych, a także ciekawy architektonicznie kościół pod wezwaniem Św. Józefa.
   Na zakończenie pizza i autobusem do domu.

Poniżej fotoreportaż.

zdjęcia: zebrane (opracował: Hieronim Mader)
tekst: [w imieniu "Górołazów"] Anna Lebda

Uwaga:
Poniższa galeria oparta jest o skrypt (JavaScript) - fotografie zwykle w formacie 800x600 otwierają się, po kliknięciu na miniaturze, w odrębnym oknie dopasowanym do rozmiaru zdjęcia.