Każdy z uczestników zajęć otrzymuje kopię tekstu. Rozpoczynamy dyskusję opartą o pytania:
Jak wyobrażasz sobie teatr "chłopca z deszczu"?
Jak wyobrażasz sobie "chłopca z deszczu"?
Po dyskusji poświęconej interpretacji tekstu przechodzimy do działań scenicznych.
Pragnę, by mając do dyspozycji dwa identyczne komplety przedmiotów:
- dwa okrągłe kawiarniane stoliki
- dwa drewniane, stojące wieszaki na ubrania
- dwa płaszcze lub dwie kurtki
- dwie filiżanki ze spodeczkami oraz łyżeczkami
i dwie osoby - zbudować na scenie zatrzymany obraz "dwóch teatrów".
Uczestnicy przystępują do projektowania ustawienia obrazu na scenie.
Po ok. 30 minutach następuje prezentacja swoich projektów. Wspólnie je oglądamy i komentujemy. Zwracamy szczególną uwagę na to, czy w przedstawionym obrazie scenicznym zostały wyraźnie uwypuklone różnice pomiędzy realistycznym teatrem dyrektora a tym "innym teatrem" chłopca z deszczu.
|